Ny VD på Lindbäcks Bygg

Efter 30 år som VD på Lindbäcks Bygg lämnar nu Erik Lindbäck över ansvaret till sin son Stefan Lindbäck. Stefan är utbildad civilingenjör inom Väg och Vatten och har arbetat inom företaget sedan 1988, nu senast i rollen som fabrikschef. Som ny VD och med ett väl genomarbetat byggsystem i grunden ser Stefan som sin första uppgift att vidareutveckla företagets erbjudande med kunden i fokus.

Det sedan länge planerade generationsskiftet mellan den 3:e och 4:e generationen ”Lindbäckare” innebär en naturlig förändring för Lindbäcks som kommer att hålla fast vid att bygga företaget långsiktigt genom sina medarbetares kunskap, engagemang och drivkraft. En fortsatt satsning på det redan nu och genom företaget rådande LEAN- arbetet samt forskning och utveckling är också något som står högt på agendan för Stefan Lindbäck.

Ny vision och affärsidé med produkt- och kundfokus

Som ny VD har Stefan Lindbäck tagit initiativ till en ny vision och affärsidé för företaget. Den främsta anledningen till denna förändring är att förbättra företagets erbjudande och produkter så att dessa sätter företagets kunder i fokus. Detta är ett naturligt steg för Lindbäcks vars tidigare produktionsinriktade affärsidé och vision nu tillskapat ett väl etablerat och bekräftat byggsystem på marknaden.

– Vi är kända för vårt industriella sätt att bygga, nu vill vi lyfta fram produkten och våra kunder på ett tydligare sätt, säger Stefan Lindbäck, VD.

Lindbäcks bjuder in till pressträff 20 maj

Kl 12:30 den 20 maj hålls en information för samtliga medarbetare på Lindbäcks i Christinasalen i Piteå. Enskilda intervjuer med Stefan och Erik ges efter detta möte. Välkomna!